Dienstag, 8. September 2015

Biotopopgave 1. del mit biotop




Jeg har valgt at beholde mit biotop fra foråret 2014.

I det følgende vil jeg vise mit biotop ved hjælp af en skitse og de billeder jeg har lavet. Desuden vil jeg komme in på hvad jeg har brugt af grej, for at arbejde med mit biotop. Efterfølgende har jeg set på hvordan planterne har forandret sig i forhold til 2014. 





Skitse og billeder af mit biotop.



Billeder af mit biotop 













For at arbejde effektivt med sit biotop er det vigtigt, at have forskelligt grej med ud i naturen. Desuden er det vigtigt, at have gode bøger i børnehaven eller der hjemme for at kunne bestemme planter og dyrene man har fundet. 

Følgende ting har jeg haft med på min tur.

    •      En stor skål
    •      En saks
    •      En pose
    •      En pincet
    •      Et fotoapparat ( mange ting så jeg først efter jeg havde taget billeder af nogle planter)
    •      Et glas med skruelåg. (Man kan købe mange forskellige glas men et gammelt marmeladeglas gør det                også)
    •      Et tæppe 
    •      En avis
    •      En bøtte
    •      En kniv
    •      En ske
    •      En skovl


Hvis man er undervejs med børnene, kan man tage følgende yderlige ting med.

En insektsuger til at indsamle små insekter det gøre det nemmere for børnene at fange og se på dyrene.

Små glas med en lup som låg det gøre det også nemmere for børnene. 

En insektboks hvor små dyr også kan overleve nogle dage i. 



Jeg vil starte med den almindelig tusindfryd, som så ud på følgende måde i 2014 


















I dag (07.09.2015) så den sådan ud. Der er ingen stor forandring på nær at stilken er blevet længer end den var om foråret. 


















Den næste er hyben rosen 2014.

















Hyben rosen 07.09.2015 

Her i efteråret er der både kommet flere blade, roser og hyben på grenene i forhold til foråret 2014. Derudover er der nogle blade der allerede begynder at visne. 




















Den næste er Liljekonval 2014.



















Liljekonval 07.09.2015.

Bladene er fuld udvokset og begynder at visne, i forhold til foråret hvor bladene var rullet sammen endnu.



























Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen